mandag 21. januar 2019

Små punger med bøyle-lås

I helgen fikk jeg akutt behov for å sy noe lite og raskt. Etter å ha lett igjennom både lageret mitt og nett etter et brukenes prosjekt falt valget på små punger med bøyle-lås. Bøyle-låsene har jeg hatt liggende bortgjemt i uminnelige tider, så det var nok på tide å få brukt disse. Jeg har aldri sydd punger med denne lukkingen før, så det ble litt prøving å feiling for å få mønsteret til å passe.

This weekend I had an urgent need to sew something small and fast. After passing through both my stach and the net after a fun project, the choice fell on small purses with a hoop lock. The hoop locks have been hidden away a long, long time, so it was about time to use these. I have never sewn purses with this lock before, so there was a little trying and failing to make the pattern fit.

Måtte prøve to forskjellige varianter. Sånn i ettertid ser jeg at jeg har kjøpt feil type bøyle, for det var nemlig ikke mulig å sy fast pungen til bøylen. Så jeg måtte frem med lim, men føler meg ikke helt sikker på at limet holder godt nok. Ble sånn passe fornøyd. De blir nok lagt i gaveskuffen og gitt bort som en ekstragave.

In retrospect, I see that I have bought the wrong type of hoop lock, because it was not possible to sew the purse to the hoop. So, I had to come up with glue, but I don’t feel quite sure that the gluing is good enough. They are probably put in the gift drawer and given away as an small gift.

Wish You a fine day!

Ønsker alle en fin dag!
Linker til Bambisyr og Love Laugh Quilt

2 kommentarer:

Birthe Marie sa...

De ble nå fine, men skjønner problemene du fikk. Jeg har vært på et kurs der vi skulle sy i slike bøyler. Min ble mislykket. Jeg har flere "sy i" bøyler liggende, og har prøvd å finne mønster og prøvd å tegne mønster etter diverse youtube videoer, men har gitt opp. I stedet har jeg kjøpt en bok hos Lappelykke.no med kjempegode mønster som passer til bøylene hun selger og som skal limes i. (De har ikke huller) Hun selger også en supergod lim til dette formålet. Det følger to bøyler med boken. De har jeg sydd + at jeg har kjøpt bøyle utenom og laget en til. Hvis du har lyst å flage flere og få det greit til, anbefaler jeg boken: "The purse clasp book." :-)

Turid sa...

Fine ble de. Synd du ikke fikk til å sy dem fast. Jeg har aldri tort å prøve meg på disse nettopp på grunn av problemer med å sy fast. Du får finne deg et kurs å lære mer om dette.