mandag 16. oktober 2017

Rektangel teppe - topper klare

Endelig ble toppene klare. Jeg har hatt dette prosjektet gående fra tidlig i våres, nå er topp nr. 2, 3 og 4 klare. Den første i rekken av fire tepper kan du lese mer om i denne posten.

Disse toppene er sydd med hjelp av stripesett, som så er kuttet ned til rektangler på 3" x 1 1/2". I utgangspunktet hadde jeg tenkt at jeg skulle sy ett, eller max to rektangeltepper. Men etter å ha kuttet i veg uten en klar plan endte det opp med stoffer nok til 4 tepper, sånn kan det gå... Iallefall har jeg fått slanket stoffsamlingen min endel! Juhuu!! Jeg har faktisk ikke kjøpt noen stoffer til disse teppene.

Det ble to tepper i blåtoner, som denne:
Og ett teppe i grønntoner:
Nå gjenstår selvfølgelig quiltingen,- som jeg alltid utsetter så lenge som mulig. Alle disse teppene skal quiltes på maskin, så egentlig er det en overkommelig oppgave. Det er bare det at når toppen er klar, føler jeg meg ferdig med teppene. Og da blir det vanskelig å motivere seg til å starte med quilting. Ser vel for meg at jeg sitter rett før de skal avleveres og quilter for livet...

Ønsker alle en fin, fin uke!
Linker til Bambisyr

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Härligt ljuvlig tepper du sytt!
Kram Kerstin

Turid sa...

Så nydelige, og en artig teknikk.

Birthe Marie sa...

SÅ enkle og så fine tepper! Jeg syns det er så koselig med "lappeteppet" med firkanta biter. Fine og harmoniske farger! Lykke til med quiltingen. Ee enig i at det ikke er den kjekkeste jobben med et teppe. :-)

evaj sa...

Tack för din medverkan denna veckan på Visa och Berätta måndag!!Bambikram