lørdag 20. september 2014

Kurs med Jo Morton

Forrige helg ble Norsk Quiltefestival arrangert på Gardermoen. Et fantastisk arrangement! All ære til Åsne, Siw og Kathrine som har tatt på seg å arrangere denne kjempe festivalen. På Abyquilt er det lagt ut masse bilder, en titt der anbefales!
                             Bilde: Camille Roskelley viser fram fantastiske tepper på foredraget  "Who are and how we work"!
Det var kjempemorsomt å delta,- men det tok noen dager etterpå å komme seg.... Jeg var utrolig sliten da jeg satt meg i bilen på vei hjem,- full av inntrykk, inspirasjon, nye stoffer og tips fra flinke kurslærere.
Jeg var så heldig å få delta på to kurs; på lørdag deltok jeg på dagskurs med Jo Morton og på søndagen var jeg deltaker hos Camille Roskelley (dette kruset blogger jeg om i et senere innlegg)

Jo Morton hadde flere kurs i løpet av helgen, jeg deltok på "T for Two":
                          T For Two
70" x 83"
Jeg fikk sydd 9 blokker,- det er noen igjen..... (Det er totalt 42 blokker i teppet) Orginalteppet er sydd i typiske høstfarger. Jeg er ikke helt der selv, så mine fargevalg blir endel forskjellige fra Jo Morton sitt teppe. Se hvor forskjellige blokkene ser ut når de ikke står på høykant:
Jo Morton er en utrolig flink quilter med masse tips og triks. Jeg fikk masse ut av de timene jeg tilbrakte sammen med henne!
 
En fortsatt god helg til alle der ute!!!!

Ingen kommentarer: