fredag 22. august 2014

Retro stjerner, del 3

Nå har jeg endelig sydd sammen toppen, det ble mange flyttinger på blokker før jeg var fornøyd med komposisjonen. Quilting er påstartet:
Jeg har quiltet i "grøfta" rundt alle blokkene med en beige nøytral silke-tråd. Rundt ytterkanten av stjernene har jeg brukt en mosegrønn silke-tråd for å fremheve stjernene. Til slutt har jeg sydd rundt hele stjernen med firkanter med varierende trådfarge for å skape kontrast mellom bakgrunnstoffet og selve stjerneblokken.

Jeg har vist glemt å ta bilde av toppen, det får bli i neste post etter at lukkekant er påsydd. Håper dere har tålmodighet til å vente til da....

Du kan lese mer om dette teppet her og her

1 kommentar:

Elisabeth Solum sa...

Dette ser veldig fint ut! :) Blir spennende å se hele teppet! Jeg kan også bruke ganske lang tid på å bestemme meg for plasseringen av de forskjellige lappene. Men, det er gøy når resultatet blir bra. :)
Ha en god helg! :)