tirsdag 15. juli 2014

Krabbeteppe med hurtighjørner

Jeg har ryddet i alle skap og hjørner, både på hytta og her hjemme. Da kommer det mange glemte prosjekter frem i lyset nok en gang.

Dette krabbeteppet sydde jeg på et kurs med Annie Eikenes for "hundre år siden". Original teppet hennes var et lite teppe til en dukkeseng. Mitt ble litt større; ca. 1x1m.
Trekantblokkene er sydd med hjelp av rektangler og hurtighjørner. Blokkstørrelsen er på 4", så jeg husker at det var "uendelig" mange hurtighjørner å sy. I dette teppet brukte jeg en tykk, fluffy vatt, og det ble enkelt quiltet "i grøfta".

Da lillemann var baby brukte jeg dette som krabbeteppe, det er snart 10 år siden.... Vemodig hvor fort tiden går!

4 kommentarer:

Liv Aagot's Quilt Blog sa...

Det er koselig å ta fram tidligere arbeider og mimre litt. Dette teppet var nydelig, mye arbeid også. Ja, tiden går så fort, så vi må bare prøve å nyte de dagen. God sommer videre!

Elisabeth Solum sa...

Kjempeflott krabbeteppe! :) Det var sikkert godt og mykt å ligge/krabbe på.
Ja, dessverre går tiden altfor fort.
Ha en fortsatt god sommer! :)

EirinH sa...

Ja, det er fint å mimre litt,- også er det en anledning til å se hvor mye man har utviklet seg innenfor quiltefaget.... Ser at jeg nok har blitt endel mer erfaren :)

EirinH sa...

Takk for gode ord!
Teppet ble hyppig brukt i minis yndre dager, og han klagde iallefall ikke den gangen :)