torsdag 24. april 2014

Enkel løper

Jeg hadde behov for et kjapt og greit prosjekt, og da kom denne løperen til verden:
Helt enkel løper med kvadrater i beige toner, passer til det meste. Quiltingen er også helt enkel, kun rette sømmer 1/4" inn på kvadratene med silketråd i lys beige farge. Dette er en teknikk jeg ofte bruker for å skape litt spenning i arbeidet på enkle mønstre, som kvadrater og rektangler.
Da jeg kom til lukkekant var jeg fortsatt ikke klar for noe langtekkelig arbeid, så denne ble sydd ned med dekorsøm og silke tråd. Siden jeg har investert i en symaskin med et uendelig antall forskjellige sømmer (som jeg aldri bruker...) er det greit å føle at jeg en gang i mellom får litt valuta for pengene!

Resultatet ble ikke så aller værst, men jeg har ikke noe bruksområde til denne. Så den blir vel liggende i et skap... For meg er det ikke det ferdige produktet som er målet, men veien frem til det er ferdig som gir meg gleden ved å skape! Da var det allikevel ikke bortkastet arbeid.....

1 kommentar:

Elisabeth Solum sa...

Flott løper i delikate farger! Fin og enkel quilting! Lukkekanten ble fin den. Jeg synes det er kos å sy lukkekanter. :D Synd å la denne ligge i et skap. En fin gave, om du ikke har bruk for den.
God helg! :)