fredag 25. oktober 2013

Quiltet pledd for å holde varmen i disse kalde kveldstimer

Nå som kveldene blir mørkere og gradestokken viser at det drar seg mot vinter, må jeg ha store myke pledd å tulle rundt meg.
Dette teppet er et av mine favoritter, det måler 1,5 x 2,2 meter, og er fylt med bomullsvatt. Når jeg sitter i godstolen med teppet fra topp til tå og godt rundt det hele, da går det faktisk ann å kose seg i disse mørke og kalde tider!
Det er sydd diverse runde stjerneblokker til en sikk sakk bakgrunn. Stjernene er plassert vilkårlig, noe som gjør at teppet ikke blir fult så "stramt" som jeg vanligvis syr.
Quilten deltok i NQF sin konkurranse 2011. Til min store overraskelse ble quilten premiert. Morsomt at noen andre enn meg liker det jeg lager! Teppet er mitt eget design.

Ingen kommentarer: