torsdag 4. april 2013

Stoffsamlingen min

Jeg tilstår: Jeg er en stoffsamler! Hjemme hos meg finnes det ikke restekasse... bare stoffer jeg har vært ekstra glad i! Jeg er ofte å finne i diverse stoffbutikker, og ofte blir en stoffbit eller to med hjem. Trøster meg med at hobby koster,- uansett...

Samlingen min består av stoffer i alle varianter, men jeg bruker i hovedsak bomullstoffer i arbeidene mine. Stoffsamlingen er stor (jeg trøster meg med at jeg har sett større..), om det er repro, retro, japanske, 30-talls eller bare stoffer jeg liker er ikke så nøye.
Her er resultatet av forrige sommers stoffjakt. Som du kan se har jeg en "splittet" personlighet når det kommer til hva slags stoffer jeg liker.


Ofte er teppene mine en blanding av forskjellige retninger innenfor stoffer. Den obligatoriske fargesirklen har jeg hoppet over. Det jeg liker er avgjørende for hvordan jeg setter sammen stoffer og farger, ikke hva teorien sier.

Jeg prøver ikke å ha en forutinntatt oppfatning av hvilke kombinasjoner jeg skal bruke. Man kan bli virkelig overrasket over hvilke kombinasjoner som fungerer, om det er stoffer fra forskjellige epoker/retninger eller fargekombinasjoner.
 

Ingen kommentarer: