torsdag 16. februar 2023

H-blokk

For en tid tilbake kjøpte jeg meg en bok som tar for seg gamle amerikanske tepper, et av disse teppene hadde brukt en blokk som jeg kaller H-blokk (heter sikkert noe helt annet). I et lite bilde til inspirasjon hadde forfatteren puslet sammen fire H-blokker til en større blokk. Denne blokken inspirerte meg til de grader, så nå har jeg satt i gang å sy denne blokken jeg også:
Først syr jeg fire H-blokker
Så syes disse sammen til en større blokk.
Det har blitt noen blokker. Størrelsen på blokken er 4 3/8" uten sømrom, så det er en relativt liten blokk med mye jobb.
Jeg vet ikke hvordan jeg skal sette sammen disse blokkene, men det blir et teppe av et eller annet slag. Jeg jobber ofte på denne måten,- jeg ser er blokk jeg har lyst til å sy, også syr jeg i veg. Når jeg er blitt lei av å sy blokken, ser jeg over hvor mange jeg er kommet til og begynner å fundere på hvordan disse kan settes sammen. Kanskje må det syes noen blokker til, eller kanskje de skal brukes sammen med en annen blokk. Foreløpig har jeg ikke noen klar plan med disse blokkene, så det er ikke usannsynlig at de kan bli liggende en god stund før jeg blir inspirert, igjen.

Ingen kommentarer: