mandag 6. mars 2023

H-blokk senter, HellyHansen-teppe

H-blokkene mine er nå sydd sammen til senter av et teppe. Foreløpig har jeg ingen ide om hvordan jeg skal fortsette på dette.
Blokkene ble sydd inn i et mellomverk og med stolper i det samme stoffet.
  I mellomverket og stolpene har jeg valgt å bruke et grått/hvitt stripete stoff, stripene er ganske brede.
 Jeg har jobbet mye med å tilpasse striper slik de matcher perfekt,- i allefall nesten perfekt.
Hver av H-blokkene er ferdig 4 3/8" x 4 3/8" og mellomverket er 2" høyde. Så foreløpig er dette et høyt og smalt teppe...
Så langt er jeg veldig fornøyd med hvordan dette teppet ser ut. Min sønn mente at dette måtte hete HellyHansen-teppe, det var hans umiddelbare assosiasjon. Så det er blitt det foreløpige navnet på denne. 
Er i tankeprosess i forhold til videre design av dette teppet. Jeg har ennå ikke fått en virkelig god idè, så det blir nok liggende en stund "på modning".

1 kommentar:

Birthe Marie sa...

Her er det lenge siden jeg har vært innom, men det var kjekt å plutselig se bloggen din igjen i følgerlisten min. Så flotte H blokker, og stripestoffet rundt. Det har sikkert vært mye arbeid med å få stripene så fint. Det er jo in med H -er på klær nå, men det var jo gøy å kalle teppe Helly Hansen.